Stupeň úcty ke stáří udává stupeň ušlechtilosti a pravé ceny u všech národů a kultur.

                                                                                                              Ladislav Klíma

                                                                                                   

Osobní asistence je název pro službu, která jakkoliv znevýhodněnému člověku (zdravotně, tělesně, mentálně, sociálně) pomáhá začlenit se maximální možnou (a osobně chtěnou) měrou zpět do společnosti a zůstat ve svém domácím prostředí. Způsob a průběh této služby si volí a řídí (pokud je toho schopen) klient sám.

V praxi jde například o pomoc při hygieně, drobný úklid, péči o sebe, doprovody k lékaři, nákupy apod. Asistent se v té chvíli stává očima, ušima, rukama či nohama klienta a pomáhá mu prožívat život tak kvalitně, jak je to jen možné.

Asistent pomáhá klientovi překonávat jeho omezení a tím zvyšovat kvalitu jeho života.

 

Osobní asistence je určena pro každého, kdo chce zůstat v domácím prostředí a z jakýchkoliv důvodů    potřebuje pomoc s některými úkony běžného života. Velmi vhodná je pro následující typy klientů:

seniory

osoby s tělesným, smyslovým, mentálním nebo kombinovaným postižením

osoby chronicky nemocné nebo v rekonvalescenci po úraze

osoby s některými typy psychického onemocnění (nutná konzultace s lékařem) 

Služba je určena také učena

každého  potřebného  občana, jeho rodinní příslušníci či přátelé;

pečovatelské domy či organizace zajišťující péči o seniory;

nemocnice či další zdravotnická zařízení;

organizace zajišťující péči o klienty s různým typem znevýhodnění;

cestovní kanceláře;

hotely

                

 

Při sjednávání služby osobní asistence se Vás budeme ptát na služby, které Vám budou naši asistenti poskytovat. Tato dohoda však bude pouze informativní. Asistent dává svému klientovi k dispozici čas, který klient naplní službami podle své potřeby. A tak jednou pro Vás uvaříme jídlo, jindy poklidíme, v následující službě Vás doprovodíme k lékaři či za rodinou.
Služby asistenta lze sjednat krátkodobě a nepravidelně jako pomoc pečující rodině, ale i dlouhodobě a stabilně.

Naši asistenti poskytují svou péči 24 hodin denně 7 dní v týdnu.

 

Následující seznam služeb je tedy pouze informativní a pokud Vaše požadavky nebudou odporovat etickému kodexu asistenta nebo zákonům ČR, rádi Vám je splníme.

 

 

Nejčastěji poskytované služby:

pomoc při hygieně a péči o sebe sama

zajištění stravování (jídlo uvaříme i podáme)

krátkodobé doprovody k lékaři, na úřady, na procházky, za kulturou či do školy

dlouhodobé doprovody na dovolenou, do lázní nebo při hospitalizaci

pomoc v domácnosti (drobný úklid, nákupy apod.)

společnost ve volném čase - budeme si s Vámi číst, hrát nebo jenom povídat

přepravní služby - stěhování, odvoz k lékaři, do lázní apod.

 

 

 

Časový rozsah služeb

     a) jednu nebo více hodin denně
     b) 24 hodin nonstop
     c) všední i víkendové dny a svátky
     d) jeden nebo více dnů v týdnu

 

Ceník služeb platný od 5.1.2011

Ceny každé hodiny asistenční služby jsou odstupňovány podle množství poskytnutých hodin odebraných v daném měsíci, a to takto:

 

 

  • Od 1 do 70 hodin měsíčně 70kč/hod

  • Od 71 hodin měsíčně 60kč- Kč za hodinu

    Při pravidelném celoměsíční asistenci  je možno dohodnout velmi výhodný měsíční  ceník služeb.

     

 

Před započetím služby je vždy předem projednána smlouva s klientem, která obsahuje mimo jiné i přesnou specifikaci požadovaných služeb, jejich rozsahu a ceny.

 

 

Platba za služby:

Po celou dobu služby má u sebe klient výkaz služeb, kam po každé službě asistent zapíše - kdy služba proběhla a jak byla dlouhá. Na konci měsíce nebo po ukončení služby klient potvrdí svým podpisem počet, délku a kvalitu provedených služeb a asistent se postará o doručení výkazu. Kopie výkazu zůstane klientovi pro kontrolu. Na základě tohoto výkazu bude klientovi do 10 dnů následujícího měsíce vystavena faktura, kterou klient hotově, složenkou nebo převodem uhradí.

Doba splatnosti je 10 dnů ode dne vystavení faktury a to připsáním fakturované částky na účet.

 

Pokud chcete získat jakékoliv informace o osobní asistenci, jejím průběhu či možnostech, kontaktujte prosím              

a) volejte na telefonní číslo 732 55 97 92 , 591 126 005 

b) pište na e-mailovou adresu: pfeizde @seznam.cz